Każdy samochód kiedyś się psuje - o częściach samochodowych

przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wy

Każdy samochód kiedyś się psuje - o częściach samochodowych

Podział ze względu na budowę wewnętrzną

Podział ze względu na budowę wewnętrzną
Opona diagonalna

W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną.
Zalety (w stosunku do opon radialnych):

wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne

Wady (w stosunku do opon radialnych):

mniejsza precyzja prowadzenia
znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
zwiększone zużycie paliwa


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna


Sprzątanie samochodu

Osoby posiadające prywatny samochód bardzo starają się o to, aby był on skutecznie czyszczony i wyglądał na bardzo zadbany. Dlatego bardzo często sięgają po sprawdzone środki służące do sprzątania samochodu, które nie tylko skutecznie myją samochód, ale również poprawiają jego ogólny wygląd. Czasami sprzątanie samochodu staje się czynnością wykonywaną rodzinnie przez wszystkich domowników. Jednak nie zawsze właściciel samochodu jest w stanie samodzielnie dokonać czyszczenia samochodu. Dzieje się tak na przykład wówczas, gdy samochód jest bardzo poważnie zanieczyszczony i do jego wyczyszczenia trzeba użyć specjalnych sprzętów. Wówczas trzeba udać się do myjni samochodowej. Pracownicy takiej myjni na pewno będą w stanie usunąć z samochodu wszelkie zabrudzenia.


Ochrona przed korozją


Lepkość

Zmiana lepkości płynu hamulcowego pod wpływem różnic temperatury powinna być jak najmniejsza, aby hamulce mogły niezawodnie działać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C). W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne.

Ściśliwość

Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możliwie niezależna od temperatury.

Ochrona przed korozją

Według normy FMVSS 116 płyny hamulcowe nie powinny oddziaływać korozyjnie na metale stosowane w układach hamulcowych. W celu uzyskania wymaganych własności antykorozyjnych płynu stosuje się odpowiednie dodatki.

Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy